+90 535 6187131 [email protected]
Odhaczenie z mojej listy życzeń

Moja przejażdżka balonem w Pamukkale

Mehmet Blog

Mehmet amoğlu

Pisarz podróżniczy | Przewodnik wycieczki

• WidziećTrawertyny
  • RobićBalon na gorące powietrze
  • NapojeSzampan
  • KupićMagnesy

Dzisiaj ponownie przetestuję swój lęk wysokości. Będę latać balonem w Pamukkale! Ten strach podniesie poziom adrenaliny, tak myślałem. Ale to nic takiego. Trochę się przestraszyłem, gdy balon uniósł się w górę, ale po minucie lub dwóch strach zniknął. Co za przeżycie, po prostu unosić się między niebem a ziemią! Każdy powinien spróbować latania przynajmniej raz w życiu. Latanie balonem na ogrzane powietrze to idealne połączenie przygody i spokoju.

Transfer do hotelu

Kto rano wstaje, temu Pan Bóg daje!

Kto rano wstaje temu Pan Bóg daje! Więc zamiast przespać cały poranek, obudziłem się o 3:30 w nocy, jestem gotów oglądać wschód słońca z wysokości nieba! Cieszyłem się obfitym tureckim śniadaniem składającym się z sera, oliwek, jajek, dżemów, pomidorów, owoców i filiżanki czarnej herbaty. Hotel White Heaven to prawdziwy przykład doskonałej gościnności. Kierowca odebrał nas z hotelu na krótką przejażdżkę na pole startowe.

Gorące gorące powietrze

Napełnianie balonów

Kiedy przyjechaliśmy, balon na ogrzane powietrze leżał na ziemi przywiązany do palników i kosza. Użyli dużego wentylatora, aby nadmuchać go zimnym powietrzem. Kiedy to zrobili, usunęli wentylator i użyli palników do ogrzania powietrza, aż było wystarczająco gorące, by podnieść nas z ziemi. Na początku byłem zszokowany, jak ogromna była ta rzecz. Podczas oglądania startu naszego balonu załoga zaoferowała nam przekąski i napoje. Przekazali nam instrukcje dotyczące lądowania oraz tego, co można, a czego nie można zrobić w balonie. Wszyscy mówili bardzo dobrze po angielsku, co ułatwiało komunikację.

Potrafię latać bez skrzydeł!

Startować!

Z mieszanym uczuciem podniecenia, adrenaliny i strachu wskoczyłem do kosza razem z 15 innymi osobami. Kosz wyglądał naprawdę malutko w porównaniu z 20-metrowym balonem, ale wszyscy czuli się komfortowo, mając wystarczająco dużo miejsca, aby cieszyć się jazdą. Przy idealnych warunkach pogodowych i pozwoleniu na lot byliśmy gotowi do startu!

Przeżyj wschód słońca na czystej białej górze

Na antenie

Tuż przed wschodem słońca balon zaczął gładko i cicho wznosić się ku chmurom. Zimna bryza na mojej twarzy i pierwsze promienie słońca dotykające mojej skóry sprawiły, że poczułam się jak orzeł lecący wysoko na niebie. Spoglądając w dół nad kosz zobaczyłem masywne tarasy z białego wapienia wypełnione intensywnie błękitną wodą. Gdy pilot powiedział nam, że wzbiliśmy się 1 km nad ziemię, byliśmy w absolutnej ciszy. Większość lotu spędzam cicho i cieszę się niesamowitym widokiem na miasta Denizli i Pamukkale. Niebo pokazało mi, że jest więcej osób, które mają to na swojej liście życzeń. Na niebie były setki innych balonów, co sprawiło, że widok był jeszcze bardziej fascynujący.

Nic nie trwa wiecznie

Powrót na ziemię

Po prawie godzinie lotu nadszedł czas, aby ponownie postawić stopy na ziemi. Szkoda, że ​​nie mogliśmy zostać dłużej, ale nic nie trwa wiecznie. Pilot wyjaśnił, że musieliśmy ugiąć się na kolanach trzymając uchwyty przymocowane do wnętrza kosza. Płynne lądowanie potwierdziło, że ma on wieloletnie doświadczenie w lataniu balonami na ogrzane powietrze. Kiedy wylądowaliśmy, czekał na nas efektowny kieliszek szampana i tosty. Otrzymaliśmy również pamiątkowe bony. Po tym, jak zrobiliśmy sobie grupowe zdjęcie z wielkimi uśmiechami na twarzy, wróciliśmy do hotelu ze wspomnieniami, których nigdy nie zapomnę.